Z Dworca Centralnego do Varso Tower przejdziecie suchą stopą. Jest porozumienie
Autor: Szymon Starnawski
Polskie Koleje Państwowe S.A. i spółki grupy HB Reavis porozumiały się w sprawie stworzenia podziemnego łącznika pomiędzy Dworcem Centralnym w Warszawie i budynkiem Varso Tower. Właśnie podpisano w tej sprawie porozumienie. Otwarcie przejścia nastąpi w ciągu czterech miesięcy, ze względu na konieczność przeprowadzenia prac adaptacyjnych.
Spis treści
- Konieczna rozbiórka części ściany wieżowca Varso Tower
- Bliżej z warszawskiego wieżowca do przystanków
- Z Centralnego do Varso Tower podziemnym łącznikiem
Konieczna rozbiórka części ściany wieżowca Varso Tower
Jak informują PKP - w pierwszej kolejności zostanie otwarte przejście podziemne pomiędzy tzw. galerią północną Dworca Centralnego a budynkiem Varso Tower. Do uruchomienia łącznika konieczne będzie rozebranie ściany dzielącej budynek i wykonanie prac instalacyjnych na styku pomiędzy obiektami. W kolejnym etapie współpracy powstanie nowy łącznik pomiędzy galerią zachodnią Dworca Centralnego, a budynkiem Varso Tower. Ze względu na różnicę poziomów pomiędzy obiektami, w łączniku tym wybudowane zostaną schody oraz podnośnik dla osób z niepełnosprawnościami.
Rozwiązujemy wielomiesięczny problem, który trwał zbyt długo. Ten przykład pokazuje, że jako PKP S.A. jesteśmy otwarci na współpracę z biznesem przy wspólnych projektach i tworzeniu dobrych rozwiązań dla podróżnych oraz mieszkańców. Otwarcie przejścia pozwoli również na komercjalizację lokali w tej części dworca, co było dotychczas niemożliwe. Cieszę się, że potrafimy rozmawiać i szukać najlepszych rozwiązań – mówi Alan Beroud, prezes zarządu PKP S.A.
Bliżej z warszawskiego wieżowca do przystanków
Jak powiedział Cezary Błaszczyk, dyrektor komercyjny w HB Reavis Investments, istniejący na poziomie -1 łącznik jeszcze bardziej przybliży wieżowiec do przystanków tramwajowych i autobusowych przy Rondzie Czterdziestolatka oraz skróci drogę do peronów kolei podmiejskiej i dalekobieżnej. Na jego otwarciu skorzystają nie tylko pracownicy biurowca i turyści odwiedzający Varso Place, ale przede wszystkim mieszkańcy najbliższej okolicy, którzy zyskają dodatkowe przejście przez al. Jana Pawła II.
Zlokalizowane w samym centrum Warszawy budynki Varso Place są doskonale skomunikowane z transportem publicznym. Od samego początku zależało nam jednak na stworzeniu bezpośredniego połączenia Varso Tower z Dworcem Centralnym bez konieczności wychodzenia na zewnątrz - mówi Cezary Błaszczyk.
Z Centralnego do Varso Tower podziemnym łącznikiem
Docelowo budynek Varso Tower ma być skomunikowany poprzez galerie północną i galerię zachodnią z Dworcem Centralnym, w ten sposób, że będzie możliwy bezpośredni dostęp pieszych i podróżnych zarówno do galerii, jaki i do wyjść na poziom ulicy przez całodobowo dostępne schody i windę.
Otwarcie przejścia i wybudowanie łącznika usprawni przemieszczanie się podróżnych korzystającym z Dworca Centralnego, jak również osób korzystającym z usług oferowanych w obrębie lokali handlowych galerii północnej i zachodniej dworca, a dodatkowo ułatwi komunikację pieszą z budynkiem Varso Tower i al. Jana Pawła II.
Zobacz też jak się wygląda Warszawa z wieżowca The Bridge
Autor: Szymon Starnawski/Grupa Murator
Tak prezentuje się widok z 20. piętra The Bridge, czyli z połowy wysokości budynku.
Czytaj też:
- Spółka CPK ogłosiła przetarg na budowę tunelu dla kolei dużych prędkości
- Osuwisko na drodze w Kasinie Wielkiej zlikwidowane. Droga już przejezdna
- Na tę autostradę czeka cała Polska. I jeszcze długo poczeka. Mowa o A50 – obwodnicy Warszawy