Zaczął się remont na A8 we Wrocławiu. Wymieniają dylatacje na moście
Autor: GDDKiA
Rozpoczęły się prace remontowe na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Konkretnie ekipy remontowe zobaczycie na moście tuż za stadionem, przed mostem Rędzińskim, gdzie wykonawca rozpoczął już wymianę dylatacji. Są utrudnienia i ograniczenia prędkości. Prace remontowe potrwają do końca miesiąca.
Spis treści
- Zaczął się remont na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia
- Remont trwa na jezdni w kierunku Warszawy
- Remont na A8 we Wrocławiu – zakres prac
- Dlaczego nie można tego zrobić w nocy?
Zaczął się remont na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia
Wymiana dylatacji rozpoczęła się na jednym z mostów za węzłem Stadion, w kierunku węzła Wrocław Północ, na Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Chodzi o obiekt mostowy znajdujący się za stadionem, ale przed dobrze znanym wszystkim mostem Rędzińskim. To most nad Ślęzą.
Remont trwa na jezdni w kierunku Warszawy
Jak informuje wrocławski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, wymiana dylatacji odbywać się będzie w dwóch etapach, podczas których wyłączone z ruchu będą dwa pasy ruchu, a prędkość jazdy ograniczona zostaje do 80 km/godz.
Remont na A8 we Wrocławiu – zakres prac
I etap zaczął się w poniedziałek, 8 lipca i zgodnie z obowiązującą umową może potrwać do 9 dni. Na czas tych robót z ruchu wyłączone będą pas wolny i pas awaryjny. Wykonawca przystąpi do demontażu części uszkodzonej dylatacji, a następnie do montażu nowej.
Czytaj też: Dwa ronda "wyrosły" na zjazdach z autostrady A4 w okolicy Wrocławia
II etap rozpocznie się w trzecim tygodniu lipca br. i zgodnie z umową może potrwać do 8 dni. Wyłączone z ruchu będą pasy szybki i środkowy. Podobnie jak w pierwszym etapie, najpierw nastąpi demontaż pozostałej części uszkodzonej dylatacji, a następnie montaż nowej.
Etap ten, w celu zapewnienia maksymalnego bezpieczeństwo uczestników ruchu, będzie dodatkowo wymagał wyłączenia z użytkowania łącznicy wjazdowej na AOW z węzła Wrocław Stadion w kierunku Warszawy. Sugerowany wjazd na AOW będzie możliwy poprzez węzeł Lotnisko lub inne węzły.
Dlaczego nie można tego zrobić w nocy?
Prace przy wymianie dylatacji odbywać się będą w porze dziennej, ponieważ tego wymaga technologia robót. Przywrócenie stałej organizacji ruchu planowane jest w ostatnim tygodniu lipca br. Jednocześnie wykonawca deklaruje, że w przypadku sprzyjających warunków atmosferycznych poszczególne etapy prac mogą zostać skrócone. Wymiana dylatacji na jezdni autostrady zakończy utrudnienia, a prace wykończeniowe będą prowadzone już tylko pod obiektem.
Czytaj też:
- Druga nitka estakady na obwodnicy Koszalina będzie gotowa jeszcze w lipcu
- PKP Intercity zamówiło 35 hybrydowych pociągów. Dojadą wszędzie, nawet bez prądu
- Węzeł Mistrzejowice po nowemu. Jest pozwolenie na budowę! Na to czekaliśmy
- Powstanie nowy most nad Narwią o konstrukcji podwieszanej. Połączy dwa powiaty
- Nie ma szans, by S1 powstała w założonym terminie. Dwa odcinki nie mają nawet ZRID-ów