Zakończyła się budowa tunelu w Międzylesiu
STRABAG zakończył budowę 80-metrowego tunelu pod torami PKP. Inwestycja m.st. Warszawa w dzielnicy Wawer kosztowała ok. 75 mln zł netto (92 mln zł brutto). Budowa ruszyła w grudniu 2014.
Inwestycja w Międzylesiu na skrzyżowaniu ul. Patriotów, Zwoleńskiej i Żegańskiej trwała niespełna dwa lata. Obejmowała przebudowę strategicznego układu drogowego o łącznej długości 830 m oraz budowę tunelu pod torami wraz z dwoma podziemnymi przejściami dla pieszych.
Nowa infrastruktura połączyła obie strony warszawskiego Wawra. Tunel poprawił płynność ruchu w Międzylesiu oraz zwiększył bezpieczeństwo komunikacji w rejonie dworca PKP. Wcześniej, kiedy opadał szlaban przejazdu kolejowego, czasami nawet co kilkanaście minut, na drogach powstawały ogromne zatory.
Nowy tunel przebiega pod linią kolejową relacji Warszawa – Lublin oraz ulicami Patriotów i Szpotańskiego. Jego konstrukcja jest w kształcie łuku. Wewnątrz obiektu wybudowano po dwa pasy ruchu w każdą stronę. Jego całkowita długość wraz ze zjazdami wynosi ponad 336 m.
STRABAG prace wykonywał kompleksowo, od robót budowlanych poprzez branżowe, aż po zagospodarowanie terenu zieleni. Przebudował kanalizację deszczową i sanitarną, a także sieć energetyczną (ponad 21 km kabli), teletechniczną i ciepłowniczą.
Inwestycja powstała według projektu ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., pod Nadzorem ZBM Inwestor Zastępczy S.A. na zlecenie Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych oraz MPWiK w m. st. Warszawie S.A.
Lokalizacja: Warszawa, dzielnica Wawer, Międzylesie, skrzyżowanie ul. Patriotów, Zwoleńskiej i Żegańskiej
Funkcja: infrastruktura drogowa
Inwestor: Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych oraz MPWiK w m. st. Warszawie S.A.
Generalny wykonawca: STRABAG
Projektant: ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o.
Rozpoczęcie budowy: listopad 2014
Zakończenie budowy: październik 2016