Zburzą wiadukty nad ruchliwą S86. Potem wybudują je od nowa. Jest wykonawca
Autor: GDDKIA
Nowe obiekty, o długości blisko 85 m i szerokości ponad 14 m, zastąpią dotychczasowe, które zostały wybudowane w latach 80. XX wieku.
Primost Południe wyburzy i zbuduje ponownie dwa wiadukty nad jedną z najruchliwszych dróg ekspresowych w Polsce – S86 w Katowicach. Nowe obiekty mają zastąpić przeznaczone do wyburzenia wiadukty z lat 80. XX wieku. Inwestycja pochłonie 25 mln zł.
Spis treści
- GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę na budowę wiaduktów
- Budowa wiaduktów w Katowicach w niecałe dwa lata
- Nowa organizacja ruchu na czas budowy wiaduktów
GDDKiA wybrała najkorzystniejszą ofertę na budowę wiaduktów
Będzińska firma Primost Południe została wykonawcą budowy nowych wiaduktów nad drogą ekspresową S86 w Katowicach. Wartość umowy to blisko 25 mln zł. Nowe obiekty, o długości blisko 85 m i szerokości ponad 14 m, zastąpią dotychczasowe, które zostały wybudowane w latach 80. XX wieku. . Ta sama firma skończyła niedawno przebudowę innego wiaduktu na DK 86 w Będzinie. Dzięki przebudowie zwiększono tam prześwit pod obiektem.
W przypadku wiaduktów na ulicy Monte Casino w Katowicach sprawa będzie trudniejsza, bo istniejące wiadukty muszą zostać rozebrane. W ich miejscu staną zupełnie nowe obiekty.
Wykonawca zobowiązał się tak prowadzić prace, aby czas trwania utrudnień był możliwie najkrótszy. W związku z tym utrudnienia skutkujące koniecznością poprowadzenia ruchu między jezdniami drogi S86 poprzez przejazd technologiczny będą mogły trwać maksymalnie przez 60 dni oraz w okresie wakacyjnym, czyli od 1 lipca do 31 sierpnia – informuje Marek Prusak, rzecznik katowickiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Budowa wiaduktów w Katowicach w niecałe dwa lata
Nowe wiadukty mają stanąć nad ekspresową S86 w ciągu niecałych dwóch lat – dokładnie 22 miesięcy od momentu podpisania umowy. Wykonawca zaproponował skrócenie czasu trwania utrudnień o 160 dni. W ramach tej inwestycji przewidziano też remont, sąsiadującej z wiaduktami drogowymi, kładki technologicznej, na której znajduje się rurociąg ciepłowniczy.
Jak informuje GDDKiA, wykonawca będzie miał prawo prowadzić ruch między jezdniami drogi S86 poprzez przejazd technologiczny maksymalnie przez 60 dni, ponadto w okresie wakacyjnym, od 1 lipca do 31 sierpnia.Inwestycja ma kosztować 26 milionów złotych.
Obwodnica Łomży, kiedy koniec budowy S61? MAPA Powstaje tu największy most nad Narwią
Autor: Krzysztof Nalewajko/GDDKiA
Nowa organizacja ruchu na czas budowy wiaduktów
Wykonawca zobowiązany będzie do opracowania projektu czasowej organizacji ruchu na okres prowadzenia robót. GDDKiA zakłada, że zadanie zostanie wykonane dwuetapowo – po rozbiórce i wybudowaniu jednego z wiaduktów oraz dopuszczeniu go do ruchu, wykonawca przystąpi do rozbiórki i budowy drugiego wiaduktu, choć będzie miał możliwość przedstawienia odmiennego sposobu realizacji inwestycji. W ramach zadania zostanie wykonany także remont sąsiadującej z wiaduktami drogowymi kładki technologicznej, na której znajduje się rurociąg ciepłowniczy.
Zadanie zakończy wprowadzenie docelowej organizacji ruchu.
Czytaj też:
- Budowa obwodnicy Oświęcimia to "odcinek specjalny" S1. Powstaje tak, by nie było jej widać...
- Kraków Airport będzie miał nową drogę startową i ogromny terminal pasażerski
- Hotel Mercure Szczyrk Resort w Szczyrku - wkrótce otwarcie! To najdłuższy i najwyżej położony hotel w Polsce