Brama segmentowa Hörmann LPU 67 Thermo
Hörmann wprowadza garażową bramę segmentową LPU 67 Thermo. Bramę wyróżnia izolacja termiczna grubości 67 mm, która chroni garaż przed utratą ciepła.
Ciepła brama garażowa
Grubość segmentów bramy LPU 67 Thermo firmy Hörmann zachowana jest na całej ich wysokości. Brama wyposażona jest w podwójne uszczelki wargowe na łączeniach segmentów oraz w podwójną uszczelkę progową. Dzięki temu współczynnik przenikania ciepła U dla pojedynczego segmentu wynosi 0,33 W/(m²K), a dla zamontowanej bramy o wymiarach 5 x 2,125 m – 1,0 W/(m2K).
Najnowsza brama segmentowa ma potrójne wzmocnienie z blachy w miejscu mocowania okuć oraz zabezpieczenie przed przytrzaśnięciem palców, zarówno z zewnątrz, jak i od wewnątrz.
Bramy garażowe oferowane są w dwóch rodzajach przetłoczeń: średnich M i szerokich L z powierzchnią Silkgrain, w dowolnym kolorze RAL oraz w trzech wersjach okleiny Decograin. Brama segmentowa dostępna jest również w wersji Premium - z podwójnymi rolkami, okuciami i prowadnicami malowanymi proszkowo w kolorze biało-szarym.
Wentylacja garażu
Warto pamiętać, że im grubsze i szczelniejsze bramy garażowe, tym większa możliwość wzrostu wilgotności powietrza w garażu, dlatego projektanci firmy Hörmann pracują nad systemem wentylacji garażu dla modelu bramy LPU 67 Thermo (system dostępny jest już dla bramy LPU 42). Czujnik wilgotności powietrza pozwala na automatyczne uchylanie bramy przy określonej wilgotności. To zapobiega powstawaniu np. pleśni czy korodowaniu zimą samochodu. Wietrzenie odbywa się przy zamkniętej bramie, poprzez uchylenie tylko górnego segmentu. Czujniki umożliwiają zaprogramowanie różnych opcji, np. wentylację tylko w dzień lub jej brak, gdy wilgotność powietrza na zewnątrz będzie większa niż ta w garażu.
Budowa segmentu bramy LPU 67 Thermo
1. Rozdzielone termicznie panele o grubości 67 mm.
2. Zabezpieczenie przez przytrzaśnięciem palców.
3. Potrójne wzmocnienie z blachy w obszarze mocowania okuć.
4. Podwójna uszczelka wargowa na łączeniach segmentów.
W przypadku bram dobrze izolowanych warto kontrolować wilgotność w garażu. Wietrzenie garażu odbywa się poprzez automatyczne uchylenie najwyższego segmentu bramy.