Bramy BiG TOR
W nowym systemie bram garażowych płat bramy zbudowany został z paneli o dwóch wysokościach 500 i/lub 610 mm. Dzięki odpowiedniej kombinacji wysokości paneli 500/610 mm zmieniła się siatka wymiarowa standardów gabarytowych wykonania bram.
Bramy garażowe
W styczniu 2002 firma BiG TOR wprowadziła system bram garażowych o podwyższonych walorach funkcjonalności i większym bezpieczeństwie obsługi.
Bezpieczeństwo użytkowania bram garażowych podniesione zostało przez:
- wprowadzenie zabezpieczenia na pęknięcie sprężyn w bramach o masie płata przekraczającej 100 kg (opcjonalnie w pozostałych bramach),
- umieszczenie systemu prowadzenia linek mechanizmu równoważenia masy płata po wewnętrznej stronie prowadnic,
- wprowadzenie dodatkowej opcji dwustronnego ryglowania zamka bram o szerokości do 2600 mm.
W celu poprawy funkcjonalności i estetyki wprowadzono:
- zmodyfikowany płat bramy w nowym układzie paneli o wysokości 500 i / lub 610 mm,
- zmodernizowaną konstrukcję zespołu ryglowania bramy wraz z nowym zamkiem,
- rolki jezdne z ułożyskowaniem tocznym,
- nową paletę drzwi bocznych do bram garażowych,
- szeroką gamę wyposażenia dodatkowego i opcjonalnego.
W nowym systemie bram garażowych płat bramy zbudowany został z paneli o dwóch wysokościach 500 i/lub 610 mm. Dzięki odpowiedniej kombinacji wysokości paneli 500/610 mm zmieniła się siatka wymiarowa standardów gabarytowych wykonania bram.
W bramach z płatem typu kaseton (SK) poprawie uległa estetyka bram ponieważ układ paneli 500/610 eliminuje konieczność wbudowywania ostatniego panela gładkiego, jak to miało miejsce w wymiarach pośrednich bram dotychczasowej generacji. Ponadto nowy układ budowy płata umożliwił podwojenie zakresów wysokości wykonania bramy. Powstała nowa oferta drzwi bocznych o układzie paneli identycznym jak w bramie garażowej.
Nowa, ulepszona konstrukcja zespołu ryglowania poprawia funkcjonowanie bramy w tym zakresie. Zwiększono ilość konstrukcyjnych punktów mocowania, co podniosło odporność zespołu ryglowania na próby włamania. Zamek może współpracować z mechanizmem awaryjnego odblokowania napędu. Mechanizm otwierania jest zaopatrzony w ergonomiczną okrągłą klamkę ułatwiającą obsługę bramy, a także łatwy do rozłączenia rygiel w wypadku zamontowania napędu. W nowym zespole ryglowania można przywrócić funkcję ryglowania w momencie awarii napędu.
Płat bramy zaopatrzono w ułożyskowane tocznie rolki jezdne w rezultacie czego obniżono głośność otwierania i zamykania bramy.
Bramy dostarczane są w odmianach: G 175; G 70 i G 300 oraz kolorach płata bramy: białym (zbliżonym do RAL 9010) lub brązowym zbliżonym do RAL 8014.
Bramy BT ISO40G 175 - zoptymalizowana konstrukcja z wałem sprężynowym przednim montowanym w nadprożu o wysokości 175 mm i minimalnej szerokości węgarków 70 mm (brak strzemion mocujących).
Bramy typu ISO40G 175 stanowią kontynuację bram poprzedniej generacji. W zakresie bram o większych wymiarach wymagane jest wolne nadproże o wysokości 200 mm. Standard wykonania tej bramy obejmuje zmodernizowaną konstrukcję zespołu ryglowania wraz z nowym zamkiem, zabezpieczenie na pęknięcie sprężyn w bramach o masie płata przekraczającej 100 kg oraz ułożyskowane tocznie rolki.
Bramy BT ISO40G 70 - konstrukcja z wałem sprężynowym umieszczonym na końcu prowadnic poziomych. Przeznaczone są do garaży modernizowanych, w których dotąd wbudowywano bramy rozwierane lub uchylne. Dla osadzenia bramy te wymagają małej powierzchni montażowej: wysokość nadproża została ograniczona do 70 mm, a w przypadku nie użycia strzemion mocujących - szerokość węgarków wynosi 70 mm. Standard wykonania tych bram jest identyczny ze standardem bram ISO40G 175.
Bramy BT ISO40G 300 - standardowa wersja bram z przednim wałem sprężynowym dla garaży z wolnym nadprożem nadająca się do budynków modernizowanych i nowych. Wymagana wysokość nadproża wynosi 300 mm, a szerokość węgarków 70 mm.
Walorem użytkowym tych bram jest zachowanie przejezdności światła otworu niezależnie od stosowanego w nich rodzaju napędu. Standard wykonania tego typu bram obejmuje płat z paneli izolowanych o, niezmiennej grubości 40 mm w całym jego obszarze. Zamykanie bramy odbywa się od wewnątrz na rygiel bez zamka. Ponadto istnieje możliwość uzupełnienia bramy o zamykany kluczem patentowym zmodernizowany mechanizm awaryjnego odblokowania napędu. Zaopatrzony jest w szyld zamka z klamką poprzeczną w kolorze chromowanego aluminium. Dostępne jest także wyposażenie bramy w zespół ryglowania wraz z zamkiem.
Bramy wahadłowe BTW
Bramy wahadłowe wykonywane są w dwóch modelach: lekkim (P 7) i ciężkim (P 10)
Bramy wahadłowe zbudowane są z dwóch skrzydeł w postaci podatnych płatów folii PCW osadzonych w dwustronnym ramiaku stalowym.
Skrzydła otwierają się poprzez pchnięcie, a z chwilą ustania nacisku, samoczynnie, dzięki mechanizmowi sprężynowemu, wracają do pozycji zamkniętej. Skrzydła otwierają się w dwie strony umożliwiając swobodne poruszanie się w obu kierunkach.
Bramy wahadłowe są najczęściej wykorzystywane w obiektach przemysłowych gdzie istnieje potrzeba zamknięcia przestrzeni służącej do przemieszczania się pomiędzy dwoma różnymi środowiskami, lub pomiędzy wnętrzem i otoczeniem budynku. Zamknięcie nie powinno utrudniać swobodnego przemieszczania się osób i pojazdów.
Płat bramy wahadłowej może być wykonany z folii przezroczystej, lub nieprzezroczystej w różnych kolorach.