Kotwa HCC-B
Firma Hilti wprowadziła do swojej oferty kotwę HCC-B przeznaczoną do renowacji mostów, wiaduktów i wzmacniania żelbetowych konstrukcji nośnych. Monolityczne połączenie nowej warstwy betonu ze starą umożliwia przenoszenie obciążeń statycznych i dynamicznych przez całą konstrukcję. Metoda projektowania nadbetonu z wykorzystaniem kotew bazuje na normach i wytycznych Europejskich EC2.
Zastosowania:
- Budownictwo drogowe
Naprawa i wzmacnianie płyt mostów oraz wiaduktów, filarów, przyczółków mostowych, nawierzchni jezdni betonowych i parkingów. - Budownictwo lądowe
Wzmacnianie żelbetowych konstrukcji nośnych: słupów, ścian, stropów, fundamentów i zbiorników betonowych.
Korzyści:
|
Dane techniczne
Kotwa HCC-B |
Żeliwo ciągliwe EN-GJM B-550-4 |
---|---|
HIT-RE 500 |
Żywica epoksydowa |
Parametry kotwy |
|
Charakterystyczny przekrój czynny |
99 mm2 |
Znamionowa wytrzymałość na rozciąganie |
550 N/mm2 |
Znamionowa granica plastyczności |
400 N/mm2 |
Parametry osadzania |
|
Długość kotwy HCC-B |
190 mm |
Średnica wierconego otworu |
16 mm |
Nominalna głębokość osadzenia w betonie |
90≤ho≤125 |
Nominalna głębokość osadzenia w nadbetonie |
90≤ho≤55 |
Normy, aprobaty, certyfikaty |
kotwa otrzymała aprobatę techniczną IBDiM |